Początkowo perony kolejki wąskotorowej znajdowały się na południe od stacji konin u zbiegu obecnych ulic Dworcowej i Poznańskiej, a na budynek dworca zaadaptowano budynek mieszkalny.
W 1921 roku stare budynki stacyjne zlikwidowano, a samą stację przeniesiono w okolice głównej stacji kolei normalnotorowej.
Wybudowano tam nowy dworzec dla wąskotorówki oraz prowizoryczną parowozownię. Tory wąskotorowe zlikwidowano około 1965 roku, kiedy to rozebrano linię na odcinku od Jabłonki Słupeckiej do Konina z racji tworzenia przez KWB Konin nowych odkrywek węgla brunatnego. Na początku lat 70. XX wieku, w zastępstwie zlikwidowanej linii, wybudowano linię 388 Konin – Kazimierz Biskupi która miała przebieg podobny do rozebranej linii wąskotorowej.
Linia kolejowa nr 388 Konin – Pątnów (od 2013 Ciąg bocznicowy Konin – Pątnów, tor 1P) – niezelektryfikowana jednotorowa linia kolejowa znaczenia miejscowego o długości 9,213 km. Do 1996 roku linia prowadziła do Kazimierza Biskupiego (długość 14,226 km). W połowie 1974 roku na linię wyjechał pierwszy rozkładowy pociąg osobowy , a ruch pasażerski utrzymał się do maja 1996 roku. Od tego czasu na linii występuje tylko sporadyczny ruch towarowy. W założeniach linia miała połączyć dzielnice przemysłowe Konina z centrum miasta. W 2013 wykreślona z wykazu linii kolejowych PKP PLK i przekształcona w ciąg bocznicowy Konin – Pątnów, tor 1P.