Choć brzmi to zabawnie przed wojną każdy rower musiał mieć tablice rejestracyjną. W Głosie Konińskim znaleźliśmy dwa artykuły o rowerowych tablicach.

W numerze 42 Dziennika Ustaw ogłoszono rozporządzenie Ministrów Komunikacji i Spraw Wewnętrznych o używaniu rowerów na drogach publicznych przez osoby powyżej 12 lat.

Rejestracja roweru następuje przy wykupieniu przez posiadacza roweru w zarządzie gminy miejskiej lub wiejskiej, właściwym ze względu na jego miejsce zamieszkania, tabliczki rowerowej. Tabliczki są ważne na okres rejestracyjny, obejmujący dwa lata kalendarzowe 1936 i 1937.

Wykupujący tabliczkę rowerową w pierwszym okresie roku rejestracyjnego uiszczą zarządowi gminy opłatę w kwocie 4 złotych, wykupujący tabliczkę w drugim roku okresu rejestracyjnego uiszcza opłatę w kwocie 3 złotych.

Rozporządzenie weszło wżycie z dniem l czerwca.

Karty rowerowe, wydane w roku 1935 i 1936, zachowują ważność do dnia l listopada 1936 r. Karty rowerowe, wydane w 1936 roku uprawniają do bezpłatnego otrzymania tabliczki rowerowej, ważnej na pierwszy okres rejestracyjny,

Głos Koniński nr 24 Sobota 13 czerwca 1936Bezpłatne tabliczki rowerowe dla sołtysów.

Pan Wojewoda Łódzki pismem okólnem z dnia 23 września rb. wyjaśnia, że Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zezwoliło na zwolnienie sołtysów od opłat za tabliczki rowerowe.

Głos Koniński nr 41 Sobota 10 października 1936

Nie istniało ogólnokrajowe rozporządzenie określające tablice rowerowe. W latach 1920-1936 ustalenie wzorów, wymiarów, barw, układu itp tablic leżało w gestii władz powiatowych lub miejskich (gminnych). Najczęściej tablice z tego okresu zawierały rok wydania, nazwę powiatu i kolejny numer. Tablice te co roku były zmieniane. Ich kształty były różne (owalne, kwadratowe itp.).