O planie na stabilną gospodarkę z przedsiębiorcami rozmawiali w Koninie 2 marca przedstawiciele partii Polska 2050 Szymona Hołowni: wiceprzewodnicząca Paulina Hennig-Kloska, członek zarządu regionu Paweł Adamów oraz ekspert Instytutu Strategie 2050 Ryszard Wojtkowski.

„Buduj z nami Polskę przyjazną przedsiębiorcom” pod tym hasłem w całym kraju odbywają się spotkania dla przedsiębiorców organizowane przez partię Polska 2050 Szymona Hołowni. W Wielkopolsce odbyły się trzy spotkania z cyklu „Stabilna Gospodarka”, w Swarzędzu, Gnieźnie oraz wczoraj w Koninie. 

Podczas spotkań przedstawiono główne założenia „Plan dla gospodarki” autorstwa instytutu Strategie 2050, ale przede wszystkim wysłuchano głosu lokalnych przedsiębiorczyń i przedsiębiorców. 

Najczęściej zgłaszano postulaty dotyczące konieczności zmiany reformy ZUS, uspokojenia zmian w zakresie podatków. Dyskutowano także, na ten możliwości wprowadzenia zmian w systemie emerytalnym. Przedsiębiorcy pytali także o podejście polityków ugrupowania Szymona Hołowni do wejście do strefy Euro oraz o perspektywę odblokowanie środków unijnych. Nie brakowało także głosów na temat zielonej transformacji i bezpieczeństwa energetycznego dla firm produkcyjnych i przemysłowych. 

  – W Polsce pod rządami PiS przedsiębiorcom rzuca się kłody pod nogi, zamiast ich wspierać. Władza nie liczy się z ich głosem. W obecnych czasach nie ma nic ważniejszego dla właścicieli firm niż stabilny i przewidywalny w swoich decyzjach rząd. Sektor przedsiębiorstw wytwarza niemal 3/4 PKB (72,3%), przy czym małe i średnie przedsiębiorstwa generują blisko co drugą złotówkę PKB (49,6%). Największy udział w tworzeniu PKB mają mikroprzedsiębiorstwa − około 30,6%.” – mówiła Paulina Hennig-Kloska, wiceprzewodnicząca partii Polska 2050 Szymona Hołowni.Przedstawiciele partia Polska 2050 Szymona Hołowni uważają, że wszelkie zmiany wynikać mogą tylko ze współpracy dwóch stron – obywateli i polityków. Chcą, by reformy i propozycje wypracowywane były nie w zaciszu gabinetów, a właśnie w dialogu zainteresowanych stron – z wykorzystaniem wiedzy i doświadczeń przedsiębiorczyń oraz przedsiębiorców.